Verkiezingsavond met Eerste Kamer lijstrekkers ChristenUnie en SGP in Werkendam

header kieslijst
Door ChristenUnie Altena op 11 februari 2019 om 10:06

Verkiezingsavond met Eerste Kamer lijstrekkers ChristenUnie en SGP in Werkendam

ChristenUnie-SGP Brabant organiseert op 28 februari een interactieve verkiezingsavond in Werkendam. Het thema van de avond is “Samenwerking werkt!”. Te gast zijn Eerste Kamer lijsttrekkers Mirjam Bikker van de ChristenUnie en Peter Schalk van de SGP.

Op 20 maart worden de provinciale statenverkiezingen gehouden. ChristenUnie en SGP doen in Noord-Brabant met een gezamenlijke lijst mee aan deze verkiezingen en organiseren een interactieve verkiezingsavond. Speciale gasten zijn de landelijke politici Mirjam Bikker en Peter Schalk.

Peter Schalk is sinds 2015 fractievoorzitter van de SGP in de Eerste Kamer. Mirjam Bikker is sinds 2015 lid van de Eerste kamer namens de ChristenUnie. Tijdens de avond zullen zij in gesprek gaan over het belang van samenwerking tussen lokale en landelijke politiek. Hoewel niet altijd zichtbaar in de media, komen alle belangrijke onderwerpen ook aan bod in de Eerste Kamer. Zo werd afgelopen week nog gedebatteerd over het gokbeleid.

Hermen Vreugdenhil, lijsttrekker van de ChristenUnie-SGP in Brabant en Henk van Zelst, nummer twee van de lijst willen graag met bezoekers van de avond in gesprek over de belangrijke thema’s die zij zien in Brabant. “Leefbaarheid van dorpen, kappen met drugs, betaalbare energie en een goed agrarisch beleid. Thema’s die mensen echt raken en waar samenwerking tussen lokale en landelijke politiek enorm belangrijk is. ” aldus Hermen Vreugdenhil.

Tijdens de verkiezingsavond is er alle gelegenheid om met de landelijke en de provinciale kandidaten in gesprek te gaan. De avond begint om 19.30 uur en wordt gehouden in Dorpshuis Vlechtwerk, Hooftlanden 1 in Werkendam. Meer informatie op www.noord-brabant.christenunie-sgp.nl.

Labels: