Balen of idealen?

Foto Wijnand van der Hoeven, Lijsttrekker ChristenUnie Aalburg (klein)vrijdag 13 maart 2015 14:06

blog over de drive, nut en noodzaak van steun aan idealisten op 18 maart

Sceptisch over politiek?

Ook ik heb daar wel eens last van. We zijn een van de welvarendste landen van wereld. Guus Meeuwis zong het al in het lied Brabant: altijd maar zei... (Klagen) om alles of niets.  En ja, bonnetjes, dealtjes draaien rond hoogspanningsmasten bij Oosterhout  of de ruit van Eindhoven bewijzen het gelijk van uw scepsis.

Maar ik wil toch een lans breken voor mensen die zich niet neerleggen bij scepsis. mensen Die geen zakken komen vullen. mensen die zich niet neerleggen bij zaken die krom zijn of beter kunnen.

Wij zijn daarbij geïnspireerd door woorden uit de bijbel: Jeremia schrijft in hoofdstuk 29: ga bouwen aan de stad, inzetten voor vrede en welvaart, ook als je je niet altijd thuis voelt in een maatschappij die verhard, waar zorg minder wordt en veel politiek gekissebis is.

We zijn voor duurzame energie maar het voelt wel eens als Don Quichot. vechten tegen grote log draaiende monsters. Wij geven niet op in de strijd voor goed openbaar vervoer, verantwoord omgaan met energie en de natuur, eerlijk bestuur en bestrijding van de gevolgen van drugs-industrie.

En voor ons is het belangrijk dat u die strijd steunt met een simpele stem op woensdag 18 maart.